Nieuwbouw ABS Splinter Amsterdam: ruimte voor high tech schades en klantbeleving
 

 

ABS Splinter Amsterdam breidt uit. Afgelopen 4 december is de bouw gestart van een nieuw pand, op steenworp afstand van de bestaande vestiging. Hiermee creëert het bedrijf ruimte om de meest complexe, high tech schades te repareren. Ook geeft de schadehersteller op deze manier nog meer invulling aan het leerbedrijf dat Splinter is.

Stephan Gamelkoorn vertelt over de bouwplannen.


Ruimtegebrek

“Complexe schades worden steeds complexer. We hebben meer ruimte nodig om ook deze schades goed af te handelen,” verklaart Stephan Gamelkoorn van ABS Splinter de nieuwbouw. “De markt en de ontwikkelingen van de voertuigen vragen om een ander soort schadeherstelbedrijf.”
“Zo zijn we zijn gecertificeerd schadehersteller voor Tesla en diverse andere merken zijn ook bezig met de auto van de toekomst. Voor dit soort high tech auto’s heb je veel meer ruimte nodig voor je werkzaamheden. Een accu van zo’n auto is 2 bij 3 meter. Als je die onder de auto uithaalt, moet je die met zorg behandelen en in een aparte ruimte opslaan.”
“Daarnaast kunnen we in het nieuwe pand meer aandacht besteden aan klantbeleving. Iets wat steeds belangrijker wordt in deze branche.”


Elke schakel is belangrijk

“Achter de schermen hebben we een onderverdeling gemaakt van drie soorten schadeherstel: cosmetisch, complex en high tech. Samen met de medewerkers hebben we gekeken wat er moet gebeuren om elke soort schade zo goed mogelijk af te handelen. En hoe we de nieuwe werkplekken zo efficiënt mogelijk kunnen inrichten.”
“Ik vind het heel waardevol om iedereen hierbij te betrekken. Elke medewerker heeft een belangrijke rol. Het plaatwerk en spuitwerk kan bijvoorbeeld nog zo mooi hersteld zijn, maar als de afleverspecialist de auto niet heeft gestofzuigd, blijft dat een klant bij.”
“Elke schakel is belangrijk. Zonder de inzet van onze medewerkers hadden we dit nooit kunnen doen.”


High tech

Het all-in-one proces is al eerder apart ondergebracht waardoor een efficiëntere workflow ontstaat. Nu koppelt Splinter de high tech schades ook los van het reguliere proces. Elke soort schadeherstel heeft straks zijn eigen locatie. Alle locaties liggen naast elkaar op hetzelfde bedrijvenpark.
In het pand dat nu gebouwd wordt, herstelt Splinter straks de meest complexe en high tech schades. Denk hierbij aan auto’s met elektro- en hybride motoren, auto’s met aluminium verbindingen, carbon delen en alternatieve staalsoorten. Maar ook auto’s die voorzien zijn van de nieuwste technieken voor bijvoorbeeld autonoom rijden.


Beleving

De ervaring van klanten speelt ook een belangrijk rol in de keuzes die Gamelkoorn heeft gemaakt voor de nieuwbouw. “Doordat we dit soort schades hebben losgekoppeld, kunnen we mensen beter van dienst zijn en is er meer ruimte voor klantbeleving.”

“Zo komen er twee overdekte, goed verlichte aflevercabines. Daarin leveren we de auto af aan de klant en laten we meteen duidelijk zien welke herstelwerkzaamheden we hebben verricht. Dat is toch iets prettiger dan op een regenachtige, koude avond buiten uitleggen wat we hebben gedaan.”

Daarnaast is in het nieuwe pand straks ook ruimte voor een autohotel. “Daarmee bieden we een extra service voor eigenaren van klassieke of exclusieve auto’s om hun auto veilig te stallen. Ook voor een langere periode.”

In de zomer van 2018 hoopt Gamelkoorn zijn eerste klanten te ontvangen in het nieuwe pand. Tot die tijd houden we u via ABSoluut.tv en social media op de hoogte van de bouw.